Els comuns ajusten els pressupostos i aquest any es faran menys concerts, menys aperitius i es posaran en marxa menys projectes.
És una de les conseqüències directes de la crisi, que a tots, d’una manera o una altra ens afecta aquests dies.
En moments com aquests, d’incertesa econòmica, és quan més que mai val la pena fer nostra la divisa nacional, i mirar de fer pinya.
Encara que soni com un missatge carrincló, el cert és que només donant-nos suport els uns als altres la feixuga perspectiva econòmica que tots els analistes preveuen pels propers mesos podrà ser carregada de forma més proporcional sobre les espatlles de tots plegats.
I això passa per comprar en els establiments del país, sobretot en el petit comerç, en oferir una bona imatge al visitant, encara que no treballem en el sector, i en contractar personal del país en comptes de donar sortida sistemàticament a les empreses foranes quan s’ha de tirar endavant una nova iniciativa.
Fet i fet, és el que reclamen els membres del Club de Màrqueting, però de retruc, la majoria de professionals que veuen com treballar fora del país a causa de les càrregues impositives és gairebé impossible, i com treballar dins de casa és cada vegada més complicat a causa d’aquesta competència sistemàtica que ens arriba de fora.
És una de les conseqüències directes de la crisi, que a tots, d’una manera o una altra ens afecta aquests dies.
En moments com aquests, d’incertesa econòmica, és quan més que mai val la pena fer nostra la divisa nacional, i mirar de fer pinya.
Encara que soni com un missatge carrincló, el cert és que només donant-nos suport els uns als altres la feixuga perspectiva econòmica que tots els analistes preveuen pels propers mesos podrà ser carregada de forma més proporcional sobre les espatlles de tots plegats.
I això passa per comprar en els establiments del país, sobretot en el petit comerç, en oferir una bona imatge al visitant, encara que no treballem en el sector, i en contractar personal del país en comptes de donar sortida sistemàticament a les empreses foranes quan s’ha de tirar endavant una nova iniciativa.
Fet i fet, és el que reclamen els membres del Club de Màrqueting, però de retruc, la majoria de professionals que veuen com treballar fora del país a causa de les càrregues impositives és gairebé impossible, i com treballar dins de casa és cada vegada més complicat a causa d’aquesta competència sistemàtica que ens arriba de fora.
Fer país, també és comptar amb la gent que viu i treballa dins d’Andorra.
Potser seria hora que tots plegats ens hi poséssim.
1 comentari:
Crec que és més aviat responsabilitat d’un Estat d’aportar solucions econòmiques.
La intervenció de l’Estat ha de ser en el casos de crisis i no de creixement. És ara que ha d’incitar a la gent a consumir per tornar a dinamitzar la economia del país. No he inventat res, és pura teoria econòmica de l’anglés Keynes.
Mentre tant estic amb tu , cal fer pinya per lluitar contra la crisi, cal ser solidaris tot i que és una virtut cada cop menys visible
Publica un comentari a l'entrada