29 de setembre 2009

Pensa, és gratis

Si no ofereixes un cel, mai tindràs creients.

És un dels 81 principis que el publicista Joaquín Lorente recull en el llibre, “Piensa, es gratis”. Un llibre del quan en parlarem avui i que ens proposa potenciar el talent com a mesura anticrisi.

Reflexions d’aquelles que quan les llegeixes penses: “és obvi”, però que malauradament no tenim mai prou presents a l’hora de desenvolupar la nostra tasca diària.

Diu en Lorente que per tenir èxit, cal tenir una idea, bastant olfacte i sobretot, força coratge.

Hem de ser valents i creure en el que diem, en el que venem, en el que volem ser o aconseguir.

Tant fàcil i tant difícil com això.

Diu, que deixant de banda l’amor veritable, la resta és un “quid pro quo”. Jo et dono alguna cosa a canvi d’alguna altra cosa. Intercanvi, compra, venda, interès, rendibilitat.

Són conceptes que no es poden destriar de les relacions humanes. Un intercanvi que té molt a veure amb l’actitud, amb la voluntat, amb la imatge que transmetem, en com diem les coses, en com les presentem i en com les reben els altres.

Fet i fet ja ho deien els grecs, que ho van pensar tot abans que nosaltres: que abans et creuràs un bon venedor que un bon producte.

I és que Ningú és perfecte.

Arxiu del blog