Què té de dolent que dues persones es facin un petó?
Doncs si hem de fer cas a la darrera campanya de publicitat de Benetton i a la furibunda reacció del Vaticà, molt.
Perquè a
De fet Benetton sempre ha apostat per la multiculturalitat en les seves campanyes. La diferència és que d’un temps ençà no és suficient fer fotos de grup a un xinès, un rosset i un mulato amb jerseis virolats per transmetre aquesta idea d’avantguarda trencadora que la firma italiana vol donar a les seves accions publicitàries.
Benetton no és aliè a l’escàndol: fa uns anys va retratar un moribund de SIDA al seu llit de mort, anorèxiques, imatges de guerra...cada cop més la nostra retina es fa resistent a la sorpresa i cal anar sempre una mica més enllà per copsar la nostra atenció.
Què té de dolent que dues persones es facin un petó?
Res. Ni tan sols ho té el fet que els retratats puguin ser polítics de renom o caps visibles d’alguna església. Tot i que no estaria de més tenir permís de l’interessat ficats a manipular la teva imatge.
L’església sembla que ha pressionat molt perquè Benetton modifiqui la campanya i canviï el petó amb l’imam per un petó amb un nen, amb l’argument que resulta més creïble.
Tant creïble que fa por.
Però és que ja ho diuen, que ningú és perfecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada