24 de febrer 2009

Tranquil, no mossega


Durant l’any 2008 el servei d’inspecció de Política Lingüística només va imposar una multa per no utilitzar el cátala.

Llegint i rellegint el titular, ja fa uns quants dies que no puc deixar de demanar-me qui ha estat el tonto a qui li ha caigut la multa.

Perquè mira que és difícil que et toqui a tu. Amb la de faltes i vulneracions repetitives i fins i tot ofensives de la llengua nacional, costa d’entendre que només s’hagi imposat una multa en tot l’any 2008.

És clar que potser l’altra explicació possible és que era una falta d’ortografia d’aquelles tant i tant grosses que calia destacar-la de la resta que podem trobar per activa i per passiva en els rètols, anuncis, menús i tants altres indrets estratègicament visibles del país sense gaire esforç.

Davant aquest panorama, la curiositat pot més que jo i em demano quina horrible falta de sintaxi o ortografia ha provocat la reacció furibunda del servei.

Rebaixes amb v baixa? No seria la primera vegada. Rètols en castellà? Jo n’estic cansada de veure...no no no, ha de ser alguna cosa de més contundent, segur, sobretot si tenim en compte que ha estat l’única que ha rebut una sanció del ministeri.

I em quedo amb el dubte, tot i que encara se m’acut una altra explicació a aquesta dada estranya i inversemblant:

Manca de gent per fer el seguiment i el control, manca d’interés per corregir els problemes i manca d’efectivitat i voluntat per fer complir la llei.

Aquesta explicació és més plausible, segur, però, també menys entretinguda.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

un blog on ningu escriu podria desapareixer ningu ho trobaria a faltar

Unknown ha dit...

no entenc el comentari de l'anòmin, algú me'l pot explicar?? és que abans de donar el meu parer sobre aquest comentari vull tenir clar per on vol anar aquest anònim, perquè si és una crítica sobre aquest blog i sobre el tema que ha tractat la seva portaveu/creadora doncs llavors sí que diré la meva.

Arxiu del blog