Trenta anys de l’escola andorrana. Recordo quan va
començar. Com una dèria compartida que semblava que no pogués ser. Els pares en
parlaven amb una certa prevenció ja que ningú sabia com sortiria aquell
experiment.
Tot just una quarantena curta d’alumnes van començar
en la primera promoció que anava creixent en cada etapa, ampliant cursos a
mesura que els nens i nenes s’anaven fent grans.
Modificant continguts, buscant convalidacions,
creixent en un model que vol ser integrador i que vol reunir en un de sol el
millor de tots els sistemes educatius.
Tot plegat, i la seva proximitat a cada parròquia ha
fet que avui sigui l’opció majoritària pels alumnes del país. Un de cada dos
estudiants, va a l’escola andorrana.
Avui, els tres sistemes d’ensenyament conviuen amb
harmonia, tot i que trobo a faltar més interrelació, més activitats compartides
més enllà de fets puntuals com les Olimpíades o el Consell dels Joves.
Un bon alumne serà un bon alumne en qualsevol
sistema. I al cap i a la fi a tots ens han marcat- en general- més els mestres
que no pas les institucions. Tot i això, també és ben cert que si els mestres
estan ben atesos i el centre funciona, el docent es pot dedicar amb
tranquil·litat i amb plenitud a l’alumne, i tot plegat repercuteix en la qualitat
de l’ensenyament.
Un ensenyament que ha de ser una tasca d’equip entre
escoles, formadors, pares i institucions, perquè al final del que estem parlant
és de construir el futur. I en això no s’hi va a badar.
Hi ha feines que no es poden despistar ni a l’hora
del pati.
Que ja ho diuen, ningú és Perfecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada